Wiadomości z rynku

czwartek
14 listopada 2024

MAN Lion's City Hybrid odzyskuje energię

Autobuy miejskie. MAN Lion's City Hybrid
07.01.2011 00:00:00
MAN zaprezentował nowe autobusy miejskie z napędem hybrydowym, wykorzystujące innowacyjne rozwiązania techniczne, Lion's City Hybrid. Nowoczesny autobus niskopodłogowy wyposażony w szeregowy, hybrydowy układ napędowy magazynuje uwalnianą energię kinetyczną i wykorzystuje ją do napędzania. Automatyczny system start-stop pozwala dodatkowo na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Lion's City Hybrid ma identyczną liczbę miejsc stojących jak typowy autobus MAN-a z napędem konwencjonalnym. City Hybrid jest wyposażony w elektryczną klimatyzację, która dział także podczas postoju autobusu i przy wyłączonym dieslu.
MAN zaprezentował nowy autobus miejski z napędem hybrydowym, wykorzystujący innowacyjne rozwiązania techniczne, Lion's City Hybrid.
Nowoczesny autobus niskopodłogowy wyposażony w szeregowy, hybrydowy układ napędowy magazynuje uwalnianą energię kinetyczną i wykorzystuje ją do napędzania. Automatyczny system start-stop pozwala dodatkowo na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin.
Lion's City Hybrid napędzany jest przez dwa elektryczne silniki jezdne - każdy o mocy 75 kW - sprzężone przy pomocy przełożenia sumarycznego. Oba silniki elektryczne osiągają łącznie maksymalny moment obrotowy 3.000 Nm. Dlatego ten autobus nie musi mieć tradycyjnej przekładni wielostopniowej. Zaletą takiego rozwiązania jest przyspieszanie pojazdu do pożądanej prędkości od razu z pełną mocą, bez przerywania siły ciągu.
Oba silniki jezdne pracują podczas hamowania jako generatory i przekształcają energię uwalnianą w tym procesie w energię elektryczną. Energia elektryczna gromadzona jest w tzw. akumulatorze trakcyjnym składającym się z sześciu modułów Ultracap, zainstalowanych na dachu autobusu.
Wykorzystując energię zgromadzoną w modułach Ultracap, autobus może przyspieszać i przejechać odcinek o długości do 200 metrów, nie generując hałasu ani spalin. W przypadku całkowitego opróżnienia akumulatora włącza się automatycznie diesel 6.9 EEV, który przy pomocy generatora wytwarza energię elektryczną potrzebną dla silników elektrycznych. Jest to sześciocylindrowy silnik o mocy 250 KM. Posiada on specjalny regulowany filtr, który wychwytuje nawet do 99 procent cząsteczek sadzy zawartych w spalinach.
Za koordynację silnika elektrycznego i diesla, generatora i akumulatora energii oraz agregatów dodatkowych odpowiada inteligentny system zarządzania energią. Steruje on pracą diesla i automatycznym układem start-stop, kontroluje stan naładowania modułów Ultracap oraz reguluje napęd agregatów dodatkowych - pompy wspomagającej kierowania i klimatyzacji.
Lion's City Hybrid ma identyczną liczbę miejsc stojących jak typowy autobus MAN-a z napędem konwencjonalnym. City Hybrid jest wyposażony w elektryczną klimatyzację, która dział także podczas postoju autobusu i przy wyłączonym dieslu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.